Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni

Published: 19 May 2021

A Budapest – Astoria (belváros) telephely, valamint a Budapest 100,3 MHz és a 103,9 MHz körzeti frekvenciák pályázatainak felhívásait véglegesítette a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A grémium a szerződéses vállalások be nem tartása miatt jogkövetkezményeket is kiszabott három vidéki rádióra.

A grémium véglegesítette a Budapest – Astoria (belváros) elvi telephelyű kisközösségi, valamint a Budapest 100,3 MHz és a Budapest 103,9 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek használatára irányuló pályázati felhívásokat: a pályázati felhívásokra június 21-én, 28-án és 30-án lehet beadni a pályázati ajánlatokat.

A testület engedélyezte, hogy a Karc FM Média Kft. Budapest 95,3 MHz médiaszolgáltatási jogosultsága május 19-től hálózatba kapcsolódjon számos vidéki rádiós jogosultsággal, amelyek korábban a médiaszolgáltató Budapest 105,9 MHz jogosultságával hálózatba kapcsolódva működtek.

Körmend FM szolgáltatójára húszezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb magyar zenét, szöveget, hírt, továbbá ugyancsak kevesebb közszolgálati, a kisebbségek számára szánt, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort, viszont több zenét tett közzé a vizsgált adáshéten.

A testület az orosházi Mega Rádió szolgáltatójára tízezer forintos bírságot szabott ki, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb hírt tett közzé, míg a Debrecenben szóló 104,6 – Best FM szolgáltatóját figyelmeztette, mivel kevesebb közszolgálati műsort és szöveget sugárzott. A jogkövetkezmények megállapításánál a Médiatanács minden esetben méltányosan járt el, és figyelembe vette azt a tényt, hogy a médiaszolgáltatókat a járványhelyzet is akadályozta vállalásaik teljesítésében.

Figyelmeztette a tanács a Debrecen Televízió szolgáltatóját a jogszerű magatartásra, miután február elején az ÉPI-TECH Magazin egyik adásában a műsort támogató, építőanyagokat forgalmazó cég termékeinek beszerzésére ösztönözte a nézőket, ez pedig jogszabályellenes.

A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.