KRA customer service procedures

A számhordozási Központi Referencia Adatbázis (KRA) eléréséhez a szolgáltatók regisztrációját a KRA ügyfélszolgálat végzi. Az NMHH a KRA rendszer mellett teszt célokra és a szolgáltatói rendszerek fejlesztésének támogatására a szolgáltatók rendelkezésére bocsát egy teszt rendszert is, amelynek eléréséhez a szolgáltatók - KRA eléréséhez hasonló - regisztrációja szükséges.

Ha egy elektronikus hírközlési szolgáltató a hordozható számok tartományában telefonszámmal rendelkezik, a számhordozás megvalósítása érdekében csatlakoznia kell a KRA-hoz. A csatlakozási folyamat adminisztratív és műszaki lépéseit a mellékelt Tájékoztató a KRA csatlakozási folyamatáról című dokumentum sorolja fel. A dokumentum a folyamatot lezáró együttműködési teszt feladatait is tartalmazza.

A KRA ügyfélszolgálat a KRA elérésével, a számhordozás és a KRA működésével kapcsolatban tájékoztatást és műszaki támogatást nyújt a szolgáltatók részére, valamint a KRA továbbfejlesztése és módosítása esetén lefolytatja az ezzel kapcsolatos szolgáltatói konzultációkat. Indokolt esetben a KRA ügyfélszolgálat a szolgáltató megbízásából hordozási műveleteket végezhet, ha a szolgáltató a KRA elérésében ideiglenesen akadályoztatva van.

A regisztrációval és a szolgáltatói adatokkal kapcsolatos adminisztratív ügyekben és hordozási megbízások esetében a szolgáltató által megbízott kapcsolattartó járhat el.

A KRA rendszer meghibásodását a szolgáltatók a KRA-hibabejelentő részére a közzétett elérhetőségeken jelenthetik be a hét minden napján 0:00-24:00 óráig.

A KRA-ügyfélszolgálat és a KRA-hibabejelentő eljárásai a következők:

  • Szolgáltató regisztrációja
  • Szolgáltatói adatok módosítása
  • Megbízás számhordozási műveletek végrehajtására
  • KRA-hibabejelentés

A KRA ügyfélszolgálati eljárások illeték- és díjmentesek.