Januárban tovább nőtt a digitális televízió-előfizetések száma

Published: 3 March 2014

null

Idén januárban 33,1 százalékról 33,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya, míg a vezeték nélküli előfizetések részesedése kis mértékben csökkent, 34,2 százalékon áll. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban nem változott: 32,4 százalék – áll a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb gyorsjelentésében.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által összeállított gyorsjelentés a tizenegy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2014. január végén 3,048 millió előfizetést tartottak nyilván.

Januárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 67,6 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül januárban 1 005 ezerről 1 019 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 920 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 122 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint 33,1 százalékról 33,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis mértékben csökkent, januárban 34,2 százalékon áll, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban nem változott: 32,4 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,3 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 23,7 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,7 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 2 006 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 984 ezerről 987 ezerre nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,6 százalék, második helyen a Telekom van 21,2 százalékkal, ezt követi a DIGI 19 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 15,7 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ezen a platformon a piacvezető DIGI részesedése 31,1 százalék, majd a Telekom következik 29,6 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,6 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 11,7 százalék, a Hello Digital szolgáltatás 2,1 százalékon áll 2014. január végén.