Februárban 29,3 százalékról 30 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya

Published: 10 April 2013

null

A gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,3 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2013. február végén 2,921 millió előfizetést tartottak nyilván.

Februárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 64,2 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül februárban 855 ezerről 876 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 914 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 84 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 29,3 százalékról 30 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, februárban 34,2 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 35,8 százalékra csökkent.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a DIGI, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a Magyar Telekom, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 1,923 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,063 millióról 1,047 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,5 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,3 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,1 százalékkal. míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,2 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 34,7 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 24,8 százalék.