Flash report on television – February 2019

Published: 9 April 2019

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (DIGI csoport: (DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., UPC Magyarország Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2019. február végén 3,385 millió előfizetést tartottak nyilván.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 79,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a hónap végén.

A digitális előfizetéseken belül februárban 1,830 millióról 1,841 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 766 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 91 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 54,4 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 25,3 százalékra csökkent, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 20,3 százalék.

2019. február végén a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a DIGI csoport volt a piacvezető 30,2 százalékos részesedéssel. Őt követi a Magyar Telekom 28,8 százalékos, illetve a UPC 25,7 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 93 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,528 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 687 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető, DIGI csoport részesedése 30 százalék volt a hónap végén. Második helyen a Telekom állt 28,3 százalékkal, akit a UPC követett 24,9 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében is a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 30,8 százalékos részesedéssel, második helyen a Telekom állt 30,4 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC 28,2 százalékos részesedéssel.  2019. február végén a MinDig TV Extra részesedése 10,6 százalék volt.