Flash report on television – November 2018

Published: 29 January 2019

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (DIGI csoport:(DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., UPC Magyarország Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2018. november végén 3,369 millió előfizetést tartottak nyilván.

Novemberben, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 79 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül novemberben 1,784 millióról 1,796 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 781 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 92 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 53,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 25,9 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 20,8 százalékra csökkent.

2018 novemberében a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a DIGI csoport volt a piacvezető 30,3 százalékos részesedéssel. Őt követi a Magyar Telekom 28,3 százalékos, illetve a UPC 26 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 93 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma novemberben 2,496 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 700 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető, DIGI csoport részesedése 30,2 százalék volt a hónap végén. Második helyen a Telekom állt 27,6 százalékkal, akit a UPC követett 25,2 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében is a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 30,9 százalékos részesedéssel, második helyen a Telekom állt 30,3 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC 28,2 százalékos részesedéssel.  2018. november végén a MinDig TV Extra részesedése 10,6 százalék volt.