Flash report on television – March 2018

Published: 8 May 2018

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2018. március végén 3,349 millió előfizetést tartottak nyilván.

Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 78,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül márciusban 1,688 millióról 1,701 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 821 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 96 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 50,8 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 27,4 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 21,9 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a Telekom volt a piacvezető 27,1 százalékos részesedéssel. A második helyen a UPC állt 26,2 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI 25,5 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 2,433 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 732 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető Telekom részesedése 26,1 százalék volt. A második helyen a UPC állt 25,5 százalékkal, akit a DIGI követett 23,5 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a legnagyobb szereplő a DIGI 31,4 százalékos részesedéssel, második helyen a Telekom állt 30 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC 28,2 százalékos részesedéssel.  2018. március végén a MinDig TV Extra részesedése 10,4 százalék volt.