Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Market Research, Analyses and Studies

The aim of market research studies on the use of telecommunication services (such as fixed and mobile phone, the Internet, and television) by citizens and businesses is to explore consumer habits. These analyses help to understand the impacts of regulatory procedures and market processes.

These research surveys focus on the actual size, structure, expected tendencies, and customers of the given markets.

  1. PDF fájl (120x80)Internet Usage by Households and Individuals in 2012

    2014.02.03. 10:03

    Research summary on current issues of Internet usage among regular Internet users aged 14+.

  2. PDF fájl (120x80)Use of Telecommunication Services in the Households in 2012

    2014.02.03. 09:59

    Research summary on the use of telecommunication services among households and individuals aged 14+.

  3. PDF fájl (120x80)Usage of Telecommunication Services by Businesses in 2012

    2014.02.03. 09:55

    Research summary on the use of telecommunication services among SMEs, governmental institutions and non-profit organisations. Service provider: Bell Research. | Fieldwork: face-to-face interviews after contacting them by phone.

  4. PDF fájl (120x80)Use of Telecommunication Services by Businesses in 2011

    2012.07.27. 23:31

    Service provider: Bell Research. | Fieldwork: face-to-face interviews after contacting them by phone.

  5. PDF fájl (120x80)Use of Telecommunication Services in the Households in 2011

    2012.07.27. 23:28

    Service provider: Ariosz Ltd. | Method: Face-to-face interviews with standardised questionnaire.

  6. PDF fájl (120x80)Internet Usage by Households and Individuals in 2011

    2012.07.27. 23:23

    Service provider: NRC Market Research Ltd. – Ariosz Ltd. | Survey methodology: online interviews with standardised questionnaire.

  7. PDF fájl (120x80)Usage of Telecommunication Services by Businesses in 2010

    2012.07.27. 23:14

    Service provider: Bell Research. | Fieldwork: face-to-face internviews after contacting them by phone.

  8. PDF fájl (120x80)Use of Telecommunication Services in the Households in 2010

    2012.07.27. 23:12

    Service provider: Ariosz Ltd. | Method: Face-to-face interviews with standardized questionnaire.

  9. PDF fájl (120x80)Internet Usage by Households and Individuals in 2010

    2012.07.27. 23:10

    Research providers: NRC Market Research Ltd. – Ariosz Ltd. | Methodology: online interviews with standardised questionnaires.

<< / 2 >>

Keresés a rovatban

-tól -ig

Címkefelhő

  1. market research