Flash report on television – May 2018

Published: 19 July 2018

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (DIGI csoport*: (DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., UPC Magyarország Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2018. május végén 3,359 millió előfizetést tartottak nyilván.

Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 78,5 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül májusban 1,713 millióról 1,723 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 815 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 99,5 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 51,3 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 27,2 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 21,5 százalékra csökkent.

2018 májusában a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a DIGI csoport volt a piacvezető 30,4 százalékos részesedéssel. Őt követi a Magyar Telekom 27 százalékos, illetve a UPC 26 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2,445 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 721 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI csoport részesedése 30,1 százalék volt a hónap végén. Második helyen a Telekom állt 26,1 százalékkal, akit a UPC követett 25,4 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében is a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 31,6 százalékos részesedéssel, második helyen a Telekom állt 29,6 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC 27,9 százalékos részesedéssel.  2018. május végén a MinDig TV Extra részesedése 10,7 százalék volt.

 

*2018. májusától a DIGI Kft. és az Invitel Zrt. adatai DIGI csoport név alatt szerepelnek a gyorsjelentésben, melynek oka, hogy a DIGI felvásárolta az Invitel lakossági üzletágát.