Flash report on television – February 2018

Published: 11 April 2018

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetés

es televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr K

ft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2018. február végén 3,344 millió előfizetést tartottak nyilván.Febr

uárban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 78 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.A digitális előfizetéseken belül februárban 1,671 millióról 1,688 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas

, parabola antennával fogható) szolgáltatást 824 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 96 ezer

előfizetője volt a hónap végén.A vizsgált időszakban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 50,5 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 27,5 százalékra, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők ar

ánya pedig 22 százalékra csökkent.A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a Telekom volt a piacvezető 27 százalékos részesedéssel. A második helyen a UPC állt  26,3 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI 25,5 százalékos piaci részesedéssel.A gyorsje

lentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,424 millió volt, ezen belül az analóg előfize

tések száma 736 ezerre csökkent.A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető Telekom részesedése 25,9 százalék volt. A második helyen a UPC állt 25,6 százalékkal, akit a DIGI követett 23,5 százalékkal.A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a legnagyobb szereplő a DIGI 31 százalékos részesedéssel, más

odik helyen a Telekom állt 30 százalékos, a harmadik helyen pedig a UPC 28,5 százalékos részesedéssel.  2018. február végén a MinDig TV Extra részesedése 10,5 százalék volt.