NMHH: Engedély nélkül végzett postai szolgáltatást a DIGI számlaleveleinek egyik kézbesítő cége

Published: 10 April 2014

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kötelezte a City Mail Hungary Kft.-t, hogy szüntesse be a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. megbízásából kezelt küldeményekkel kapcsolatos jogsértően végzett postai szolgáltatási gyakorlatát, tüntesse fel azonosító jelzését az általa kezelt leveleken, és tegye közzé az Általános Szerződési Feltételeit a honlapján. A döntés még nem jogerős, az ellen a City Mail Hungary Kft. jogorvoslattal élhet.

Április 4-én hozta meg az NMHH azt a határozatot, amelyet a Magyar Posta Zrt. idén februárban benyújtott kérelme alapján indított, helyszíni ellenőrzést is magában foglaló általános hatósági felügyeleti eljárásban hozott meg.

A kérelmező kifogásolta, hogy a City Mail Hungary Kft. úgynevezett egyetemes postai szolgáltatást helyettesítő postai szolgáltatást végez, ilyen szolgáltatásra vonatkozó jogosultsággal viszont Magyarországon egyedül a Magyar Posta Zrt. rendelkezik. Az egyetemes postai szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatás során viszont a küldemények csak egyedileg azonosított, könyvelt tételekként, személyes átadással kézbesíthetők.

Az NMHH munkatársai a helyszíni ellenőrzések során és a bekért dokumentumok vizsgálata alapján megállapították, hogy a City Mail Hungary Kft. a küldemények egy részét levélszekrényekbe vagy azok tetejére kézbesíti. A küldeményeken a jogszabályi előírások ellenére semmilyen – a postai szolgáltatóra utaló – azonosító jel nem volt látható. A szolgáltató honlapján nem lehetett hozzáférni az Általános Szerződési Feltételekhez sem.

Az NMHH – a fokozatosság és arányosság elvének figyelembevételével – határozatában kötelezte a City Mail Hungary Kft.-t, hogy haladéktalanul szüntesse be az egyetemes postai szolgáltatást helyettesítő postai szolgáltatás végzését és ezt 45 napon belül érdemben igazolja a hatóságnál.  Az általa viszont jogszerűen ellátott postai szolgáltatási tevékenysége során tüntesse fel azonosító jelzését minden kezelt postai küldeményen, és tegye elérhetővé az Általános Szerződési Feltételeit honlapján. A hatóság emellett kötelezte a céget arra is, hogy honlapjának nyitóoldalán a kézhezvételtől számított 30 napig tegye közzé a szóban forgó NMHH-határozatot.

A döntés még nem jogerős, az ellen a City Mail Hungary Kft. jogorvoslattal élhet.